Marie Rutkoski: The Winner's Curse- A nyertes átka

A 2. forduló során sokkal könnyebben ment a munka, sokkal inkább élveztük ezt a feladatot. Rengeteg kreativitást igényelt, aprólékosságot, időt és kidolgozottságot, mi mégis nagy izgalommal ötleteltünk, hogy hogyan tudnánk ezt a könyvet, amit mindannyian szerettünk, egy kalligramban megjeleníteni. A fő vonal a következő volt: A nyertes átka című könyv egy misztikus, nagyon sokszínű, régebbi korhoz hasonló fiktív világban játszódik, amiben nagy szerepet kap a harc, a háború, valamint a kártyajáték és a művészetek is. Ezért választottuk alapmotívumnak a tőrt, amit véletlenszerű, általunk fontos, a regényt kifejező szavakkal alkottunk meg. A pengét ezüst színnel, a markolatot bronzzal készítettük el. A markolatban van egy kis arany "csík", ami a főszereplő homlokjelére utal, amire csak a mű legvégén kerül sor, mégis nagy jelentőséggel bír. A négy sarokban négy kártyalap látható, amiken különböző állatok találhatók: medúza, denevér, farkas és hangya. Ezek az állatok valóban megjelennek a regényben bemutatott Marj és Csípj nevű kártyajáték lapjain. Ez a játék is az egyik alapmotívuma a könyvnek, nagyjából azonos a tőr szerepével. Mind a lapok szélei, mind a tőr körvonala egy-egy mondat. Ezek a mondatok az általunk legfontosabbnak talált mondatok, a kedvenc idézeteink, valamint a cím magyarázatát is belerejtettük a képbe. 

Kalligram